from torino to napoli, to rome and back to naopli

3 mei 2013 - Napels, Italië

yeepse,

In de nacht van 27 op 28 april ben ik met de nacht trein van turijn naar napels gereist. Was een experience op zichzelf, het was een slaaptrein wat wel machtig was want heb terug nieuwe mensen leren kennen die in hetzelfde compartiment als ik sliepen. Eenmaal dat ik in napoli aan gekomen was moest ik nog een slaapplaats vinden, gelukkig heb ik die redelijk vlug gevonden en kon ik 3 nachten boeken in bella capri hostel. Dan had ik die dacht nog wat tijd om napoli zelf wat te ontdekken. de eerste indruk van napoli was dat het een redelijk vuile stad is met heel veel plaatsen waar alle vuilniszakken en karton op elkaar zijn gesmeten en pas na een paar dagen opgehaald worden. Maar in het touristisch deel van napoli is het redelijk proper. Ook het verkeer is hier ongelofelijk. tzijn hier echt zotten met de auto en de scooter als je de weg wil oversteken moet je echt wachten tot er geen auto's of brommers meer op de weg zijn, zodat je veilig kan oversteken.

Ik heb hier Don leren kennen een meneer van 71 jaar van South Afrika. Reist al 40 jaar ieder jaar voor 5 weken en is al in 37 landen geweest in zijn leven. Zijn mening is dat het heel goed is dat ik deze reis doe op jonge leeftijd want zo leer je veel culturen kennen en leer je zelf ook veel bij.
De 2 de dag ben ik samen met Don naar pompei geweest. Machtig, echt een heel grote stad! Heb misschien de helft gezien in 5 uur. Hoe dat die gasten toen in die tijd al zo'n architectuur hadden niet te geloven eigenlijk.

De volgende dag ben ik samen met vera naar de amalfi cost geweest, een echt aanrader!!!

Dan voor de "laatste" dag dat ik normaal in napoli ging verblijven ben ik opzoek gegaan naar een touristen bureau voor de wandelroute te vinden maar ze konden mij niet helpen. dus ben ik beginnen kijken op de kaart van italie en heb ze gevonden. dus ben ik beginnen wandelen naar de plaats waar die wandelroute van start gaat. Na een halve dag wandelen was ik al redelijk ver van napoli en had ik een plaats nodig om te slapen. dus ben ik opzoek gegaan en heb ik uiteindelijk inde het station van een klein dorpje geslapen.

De volgende dag had ik uiteindelijk nar 2 uur zoeken het start punt van de wandelroute gevonden wanneer ik natuurlijk terug mijn voet omsla :s dus ben ik met de bus en de trein terug gekeerd naar napoli en nu ben ik terug in dezelfde hostel. zal hier 2 nachten verblijven, mijn enkel goed verzorgen en met de trein naar rome gaan. Want nu ga ik niet echt het risico lopen om mijn enkel nog te doen verslechten.

Ciao

1. Arno De Clercq:
    1 juli 2013
    Yoow Neal! Alles nog inorde????!!?
    Er is toch niets ernstig gebeurd mag ik hopen?? Aub nog eens een update want zo lang niets van u laten horen is echt niet normaal!!
    Gewoon een teken van leven af en toe zou leuk zijn!
    Greetz