wwoofing @ la dolce collina

9 april 2013 - Mombercelli, Italië

hello everybody,

hier zijn we terug met een ander reisverhaal,
ik ben nu al enkele dagen in La dolce collina en het wwoofing part is echt de max!

wat houd wwoofing eigenlijk in?!
das een heel simpel iets wwoofing, das een halve dag werken voor eten en een bed.
meestal is dat in de voormiddag werken en in de namiddag ben ik dan meestal vrij behalve als bram vraagt om nog met iets te helpen. dan doe ik dat met plezier.

wat heb ik hier al allemaal gedaan,

samen met bram een opslagplaats gemaakt voor het hout voor volgende winter
waar we een dag of 2 werk aan hebben gehad.
de poort vermaakt en een trap gemaakt voor die poort zodat het minder "gevaarlijk" is als het geregend heeft om naar de schapen te gaan
dan wat geholpen in de moestuin en in de serre

de kippen loslaten 's morgens
de schapen eten geven 's morgens en 's avonds
das nu voor de moment wel niet elke dag
maar vanaf de 18 maart zijn martha en bram voor 5 dagen op reis en dan moet ik elek dag voor de dieren kijken en de serre water geven wat onkruit uit don en de slakken van de groenten halen

een put gemaakt om ervoor te zorgen dat het hout niet nat kan komen als het regent want het water loopt anders op het hout

en nu ben ik bezig met aan de "traktor" van bram iets te maken waar hij kan opstaan zodat hij niet steeds achter zijn motorcoriola moet lopen.
de streek is hier echt machtig om met de fiets te rijden, 1 nadeel het gaat hier constant op en neer en redelijk omhoog.
daarnet een aardewegje gevolgt die midden door het bos loopt, zou dat graag een met een mountainbike doen.

vandaag ook naar een busje gaan kijken die daar waarschijnlijk al een eindje staat, machtige foto's kunnen nemen.
zo nu weten jullie ongeveer hoe alles hier een beetje in elkaar zit

ahn nog 1 iets,
iedereen heeft de groetjes van bram en martha

toedels en tot de volgende ;)

ciao

1. Supeene huyghe:
    10 april 2013
    blij te horen dat alles naar wens verloopt. het weer is ook wat aan het beteren zo te zien. het gaat alleen maar mooier worden nu .groeten daar.
  2. Marnik(Mols):
    12 april 2013
    Hy Neal. Ken een paar verslagkes were gevonden hier. Leuk je eens te (horen). Het doet deugd dat je het goed stelt. An de foto's te zien heb geen betere were of hier. Ge wit, wa nie is kan komen. Da mini busje? Zouden we da nie kunnen un bitje iplappen. Un lekske verve en zo ... Ge wit, bie de firma MOL kun we vele hé. T'is stille ip t'werk an miene overkant zulle.Zorg maar schone voe beestjes ip die kleine boerderijtje da je voort fret et voe t'eten. Zeg, oet joe haaks hé maatje. Mvg Marnik (Torhout)
  3. Neal:
    20 april 2013
    Hey marnik ,
    er gaan er nog volgen hoor ma nu ist eigenlijk een beetje hele dagen hetzelfde ma tis wel leuk! ewe heeft ier gisteren gedonderd dus echt goe were is ier nie ma theeft wel al een weekje mooi weer geweest ma tis terug weg :( ze kennen hier ook aprilse grillen
    van da busje ee :) das eigenlijk eentje die midden in de bossen staat en denk niet echt dat nog rijd tziet er naar uit dat daar al een eindje staat. ma kweet daw da bij mol wel zouden oplappen :P
    kheb het gehoord van david van up dn bureau kheb hem gisteren effe gehoord via skype :p ge zou da ook kunnen aan maken en toen kunj mijn lijke kop nog ke ziene :P
    kga da zeker doen
    en gie en je familie ook ee ;)
    slutjes neal
  4. Neal:
    20 april 2013
    supeene,

jaja zeker en vast amuzeer ik me hier, tis ier opt gemakje en da heb ik graag
    joat twas aant beteren gisteren terug wat minder maar kdenk dat dat de laatste stuip trekkingen zijn dus tmooi weer gaat zeker en vast komen!!!

kga dat doen als bram en martha terug zijn van reis
    groetjes neal